مهرنوشت

نوشتاری از روی مهر در باب فرهنگ و سیاست

مهرنوشت

نوشتاری از روی مهر در باب فرهنگ و سیاست

حزب الله،گروهی مردمی یا تروریستی؟!

چهارشنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۵۶ ب.ظ

چندی است که اتحادیه اروپا در اقدامی عجیب و غیرقانونی گروه مقاومت اسلامی لبنان،موسوم به "حزب الله" که گروهی مردم نهاد می باشد و بیشترین اقبال و مقبولیت عمومی را در لبنان بین طوایف و مذاهب مختلف داراست،جزو لیست گروه های تروریستی قرار داده است.


حزب الله لبنان که تنها گروهی است که وقت اشغال لبنان توسط رژیم صهیونیستی مقتدرانه مقابل آن ایستاد و علی رغم همکاری علنی و کامل دولت وقت لبنان با اسراییل،تمامی خاک لبنان را آزاد نمود،اکنون یکی از قدرتمندترین و تاثیرگذارترین گروه های لبنان و منطقه می باشد.سید حسن نصرالله،دبیر کل حزب الله،محبوب ترین رهبر جهان عرب است و سخنان و کلام او جزو پر مخاطب ترین سخنان دنیای عرب و اسلام است.

حزب الله در صحنه ی سیاسی لبنان نیز بسیار تاثیرگذار است و چندین نماینده در پارلمان دارد و در دولت های مختلف،همیشه چند وزارت خانه از اعضای حزب الله انتخاب می شوند و هیچ معضل و مشکلی در لبنان بدون همیاری و همکاری و دخالت آن حل و فصل نخواهد شد.


حال پس از چندین سال از تشکیل این گروه مقاومت که همیشه منادی صلح و دوستی و رافت و مهربانی بوده و شیعه و سنی،مسیحی و دروزی و طوایف مختلف لبنان و جهان اسلام به آن عشق می ورزند،به لیست گروه های تروریستی اتحادیه اروپا افزوده شده و این در حالی است که چندی پیش گروهک مجاهدین خلق که جزو جنایت کار ترین گروه های دنیا است و اعمال غیر انسانی زیادی را بر علیه مردم ایران و عراق انجام داده و از هیچ جنایتی دریغ نداشته است،از این لیست حذف شده است.

این گونه برخوردهای گزینشی و سلیقه ای و غیر قانونی نتیجه ای جز زیر سوال بردن قوانین بین المللی و شعارهایی که همیشه بر سر زبان این کشورها و نهادهای بین المملی است،ندارد.

حال که حزب الله لبنان بیش از پیش قدرت گرفته و در حمایت از جبهه حق در سوریه به موفقیت دست یافته و موقعیتی مثال زدنی در جهان اسلام پیدا کرده و الهام بخش بسیاری از مسلمین در سراسر جهان شده است،جهان استکبار به خطر عظیم این پرچم زرد پی برده اند و سعی می کنند با هر وسیله ای،ولو زیر پا گذاشتن قوانینی که خود،آن ها را نوشته و تصویب کرده اند،به مقابله با آن برآیند.


اما غافلند که نور خورشید را هیچ ابری نمیتواند بپوشاند...

"فأن حزب الله هم الغالبون"

آرم حزب الله

نظرات  (۵)

سلام

ادم نمی دونه در مورد سازمان بین الملل چی باید بگه. گروه تروریستی رو گروه غیر تروریستی جلوه میده و گروه غیر تروریستی رو گروه تروریستی جلوه میده. ادم تو کار اینها واقعا میمونه چون تکلیفشون با خودشون مشخص نیست البته گروهی مثل حزب الله چون منافعشون رو به خطر میندازه دست به این کارها میزنن، یک نمونه بارز و کامل همین کشور خودمون است که جلوشون وایستاده و میخوان با تحرم ها محدودش کنن. حزب الله لبنان ،یک حزب  فوق العاده است.

  • فدایی امین
  • سلام
    ظاعات قبول
    وب جدید مبارک
    خوشحال شدم
    حدس میزدم همچین وبی بزنید!
    موفق باشید
    التماسم اینکه دعایم کنید
    پاسخ:
    سلام عزیز
    ممنون ازت
    محتاجیم به دعا...
  • محمد حسن خلعتبری
  • سلام
             خوشحال که کارشناس مسلط مسائل لبنان و فلسطین بالاخره در این باره اظهار نظر کردن.
    مطلب خوبی بود ممنون.
    پاسخ:
    حسن جون الان این تیکه بود دیگه؟!
  • محمد حسن خلعتبری
  • سلام
            خوب من اگه بخوام تیکه بندازم انقدر یخ و مستقیم که نمی ندازم خودت میدونی.
    نه داداش کی بهتر از تو که عمری اونجا بوده میتونه راجع به این موضوع نظر بده. 
    یادته با هم راجع به حماس صحبت می کردیم که...
    پاسخ:
    بله حسن جونم،شرمنده که بد متوجه شدم!
    عاشقتم! :)
    سلام
    عید همه مبارک. امیدوارم تو این دو ورز تعطیلی به همه حسابی خوش بگذره . منتظر مطالب خوبتان هستیم. راستی ذاین پیام همه برای مهربونی هاست که خیلی دلم براش تنگ شده
    پاسخ:
    سلام،عید شما هم مبارک باشه! :)
    مهربونى ها چند روزى هست که به روز شده،میتونید سر بزنید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی